HTML

Zsóka és Gábor Indonéziában

Egy ösztöndíj keretében lehetőséget kaptunk arra, hogy fél évet Indonéziában tölthessünk. A blog a kezdetektől a zűrzavaros ázsiai kalandokon át a hazaérkezésig szól.

Friss topikok

Címkék

Hong Kong 2

2011.09.09. 03:45 charcarias

Jó 6 órás alvás után megpróbálom valamelyest rendszerezve leírni akkor az eddigi élményeinket. Tehát a hely ahol lakunk gyakorlatilag Hong Kong egyik külvárosa. Maga a város egy Special Administrative Region, csakúgy mint Makaó.  Térképet, infókat itt találni: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/hk.html

A hely ahol megszálltunk, egy középiskola kollégiuma, ahol elkülönített szinteken 20-30 lány, illetve nagyjából 3x annyi fiú lakik. Ők mindannyian hong kong-i állampolgárok és azért vannak kollégiumba, hogy a mindennapi társadalmi élethez kapjanak egy kis pluszt. Rengeteg programjuk van az iskolán kívül, kirándulnak, zenélnek, kooperálnak egymással. Ami elképesztően figyelemreméltó dolog és rögtön az első nap megtapasztaltunk, hogy hiába a jólét, kaját ők nem dobnak ki. Ezt szó szerint kell érteni, ha valaki egy kicsit is hagy a tányérjában, egyből felajánlja a többieknek és persze mindig akad aki elfogyassza. Egy közös kantinban tudunk étkezni a gyerekekkel. Reggeli fél 8-kor szigorúan. Eddig egyszer hot dogot kaptunk szalonnás krumplipürével, ma pedig egy rizsegytálételt (poridge) hallal töltött tésztával (tortellini szerű) illetve dim sum-ot, ami egy hong kongi specialitás. Utóbbiban rizs és mogyoró volt. Zsóka gyomra egyelőre nem nagyon állt rá az itteni kosztra, úgyhogy én eddig duplán eszem :D Vacsorára halat, disznóhúst levest és persze rizst szolgálnak fel. A rizs itt olyan mint a levegő. Annyi is van belőle és nem is tudnak nélküle élni. Eddig a városban ebédeltünk, leginkább csak ilyen kis nasikat.

A tegnapi nap tettünk egy kirándulást Kowloon városrészbe, ami a félsziget déli csücske és Hong Kong szigetére, amiről a város a nevét kapta. Yung Long-ból metroval tudunk bemenni a központba, ami nagyjából 30-35 percet vesz igénybe. A világ egyik legjobb tömegközlekedési rendszere itt található. Szupermodern vonatok, multifunkcionális pályaudvarok, hatalmas terek. A közlekedés konszolidált, a Londonban megszokott buszok róják az utakat természetesen a bal oldalon. Egyébként taxikat és luxusautókat látni.

Hihetetlen élmény volt eljutni a felhőkarcolókkal telezsúfolt urbanjungle-ból a 400 méteren elterülő erdőségbe. Voltunk a Victoria csúcson, ahova egy kb 30 fokos emelkedőn közlekedő villamos viszi az embereket.  Innen gyönyörű kilátás nyílik a városra. Kowloon és Hong Kong sziget közt a történelmi Star Ferry-vel mentünk át. Ezt a közlekedési eszközt a mai napig ugyanazokon a vonalakon használják mint anno a 18. században is. 2 dollár 70 centért=70 ft-ért teszi meg a 10 perces utat, mely kitűnő és olcsó módja a városnézésnek. Gyakorlatilag délután 3-ig a városban bóklásztunk, vegyültünk a tömegben, ami eléggé heterogén. Rolls Royce-ban pöffeszkedő üzletember, öltönyös bankárok szintúgy jellemzőek a belvárosban, mint a portékáját áruló piaci árus. A gazdagság kézzel fogható. iPad még a kőművessegédnél is előfordul a hiperszuper okostelefonok szériatartozékai a köznapi emebrnek. Mi főleg azonban csak a vizünket szorongattuk. 32-33 fok napközben vegyülve a 100%-os páratartalommal megterhelő tud lenni a vízháztartásunkra.

Ebédre "zacskóstésztát" toltunk, ami itt népétel. Egy normál méretű szupermarketban nagyjából 30négyzetméters helyen csak ezek az étkek sorakoznak a szivárvány minden színében és ízében. Az egyetlen különbség az otthonitól, hogy ezek nem zacskóban, hanem már magában egy papírtálban vannak, szóval csak forróvizet adsz hozzá és kész is.

Egy rövid esti pihenő után az előre megbeszélt prezentációra került sor, amit sikeresen abszolváltunk Zsókával. 100 tizenéves gyerek előtti angol előadásban nem volt eddig nagy tapasztalatom, de azt hiszem gördülékenyen ment a dolog. A legnagyobb sikere az előző postban már közölt ABC-nek, no meg a néptánctanításnak volt. A végén persze az otthoni csokira is sorba álltak a kisiskolások.

Hulla fáradtan dőltünk ki éjjel 1-kor, de megérte fáradozni. Hihetetlen élmény részévé válni egy ilyen teljesen különböző kultúra mindennapi körforgásába. Nagyon élvezzük az iskolások társaságát (persze ez nem mindig igaz:D), rengeteget beszélünk velük; igazi kulturális eszmecsere ami itt folyik.

Ma irány Harány, ha az nem is de az Ocean Park, ami egy 2 szintes aquarium, delfinshow, vizividámpark és szórakozóközpont! Indulááás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.