HTML

Zsóka és Gábor Indonéziában

Egy ösztöndíj keretében lehetőséget kaptunk arra, hogy fél évet Indonéziában tölthessünk. A blog a kezdetektől a zűrzavaros ázsiai kalandokon át a hazaérkezésig szól.

Friss topikok

Címkék

Hong Kong 3

2011.09.11. 18:55 charcarias

Tegnap óta kések a beszámolóval, tudom, tudom, de borzalmasan elfáradunk a nap végére és a kötelező teendők mellett nem mindig van energy a blog megírásához. Mindenesetre próbálom mindig pótolni a dolgot. ;)

Péntek: A hely neve Ocean Park, ami a Disneyland mellett a szórakoztatóipar Hong Kong-i gigaképviselője. http://www.oceanpark.com.hk/html/en/home/

A park vegyíti egy vidámpark, egy vizi-szórakoztató központ és egy állatkert tulajdonságait. Maga a létesítmény 2 szintes, de nem úgy ahogy azt mi otthon Európába elképzelnénk. A első szint (Waterfront) nagyjából a tengerparton terül el, míg a 2. emelet egy hegy oldalában és tetején. A 2 részt "sífelvonónak látszó tárgyegyüttes" kapcsolja össze, de gondoltak a tériszonyosokra is: a park közepén a hegybe vágott és Némo kapitány tengeralattjárójának kialakított hegyvasút szállítja az utasokat a felső szintre. Egy teljes napot töltöttünk itt, ahol delfin- és fóka-showt, pandákat és egyéb ázsiai állatokat néztünk. Ültünk hullámvasúton, utaztunk tutajon, melynek végállomása egy vízesés volt, "kiláttunk" a környékre egy óriáskerékből, kosárra dobtunk gigantikus plüssállatokért. Hullafáradtan értünk vissza a szállásra az esti órákban és semmi másra nem vártunk mint a jól megérdemelt ágyikóra.

Szombaton a helyi hostunkkal és a szintén a kollégiumban couchsurfölő Lena-val töltöttük a napot. A New Territories kevésbé urbanisztikus részére utaztunk, melynek neve Sai Kung. Itt egy halászfalu található, amely igen népszerű a helyiek körében, turisták számára pedig eldugott rész. Hétvégéről lévén szó, tényleg tele volt pihenni vágyó helyiekkel a falu és annak tengeri herkentyűkre specializálódott éttermei. A szó szoros értelmében tengernyi állat közül lehetett kiválasztani a tányérra valót. Kínában alapkövetelmény és elvárás, hogy az étek ha hús, friss legyen. Minden kiszolgáló egység előtt gigantikus akváriumok sorakoztak bennük kagylók, polipok, halak, rákok. Bár halpiac is volt, az fel sem ért a seafood restaurantok kínálatához. A falu után egy természetvédelmi területre autókáztunk, ahol számos kirándulóösvény és táborozásra kiváló hely leledzik. Mi egy rövid kis túrát tettünk egy víztározóhoz, amit régebben a tengertől vettek el 2 gát segítségével és Hong Kong vízellátására szolgált.

A nap végén egy vegetáriánus étteremben vacsoráztunk. Sok ázsiai vega helynek az a specialitása, hogy húsnak látszó ételeket kínálnak természetesen kizárólag növényi eredetű alapanyagokból készítve. Mi "halat", "disznót", tésztaféleséget és többízű tofutálat rendeltünk. Életem egyik legjobb gasztroélményében volt részem. Zsókának főleg a disznó ízlett, bár a többivel is így-úgy kibékült.

A mai napról majd holnap írok, mikor is már Makaó városában fogjuk tengetni az Indonézia előtti "nyaralásra" szánt 2 hét középső részét.

Ismét hullafáradság és ágy.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.