HTML

Zsóka és Gábor Indonéziában

Egy ösztöndíj keretében lehetőséget kaptunk arra, hogy fél évet Indonéziában tölthessünk. A blog a kezdetektől a zűrzavaros ázsiai kalandokon át a hazaérkezésig szól.

Friss topikok

Címkék

Togean-szigetek, Paradicsom a Földön-II. rész: Poso és Ampana

2011.10.26. 14:41 charcarias

Posoban járunk, Central Sulawesi régió szárazföldi és tengeri közlekedés központjában. A város maga békés település benyomását kelti. Ez nem mindig volt így Poso történelmében. Nem is kell nagyon messzire mennünk az időben, 1998-2006-ig a város és egyben a régió vallási atrocitások középpontjában állt.  A provincia déli részében igen nagy a keresztény lakosság, mely hosszú évek során békében élt a muszlim többséggel. 1998-ban fiatalok robbantották ki a vallási háborút, bár sokak szerint az egész mögött politikai szerepvállalás és érdekek húzódnak. A civil hadakozáshoz később paramilitarista szervezetek csapódtak erősítve mindkét tábort és ez véres összetűzésekben csúcsosodott ki. 2002-ben mindkét fél aláírta a Malino-i Békeszerződést, de a harcok 2006-ig nem csendesedtek. Mostanra teljesen békés lett az övezet és semmiféle nyomát nem láttuk a több mint 1000 civil áldozatot követelő vérengzéseknek.

Véget vetve a történelem órának evezzünk békésebb vizekre: A kis hostel amelybe igazából a buszsofőr igazgatott minket, (konkrétan lerakott a bejáratnál) teljesen megfelelő fedelet nyújtott nekünk egy éjszakára. Olcsó volt, viszonylag tiszta és vendégszerető. Ingyen kávé reggel és egy tündéri tulajdonos járt magához a "losmenhez" (indonéz hostel). Közös nyelv szinte nem is volt de mint a világon mindenhol egy kis mosoly és jókedv áthidalta a grammatikai problémákat. Reggeli közben tudtára adtuk szándékunkat, mely Ampana mielőbbi elérésére irányult. Délután 2-re Kijangot szerzett nekünk (ez egy Toyota gyártmányú, Indonéziában kisbusznak megfelelő jármű, mely 10 ember szállítására képes), mely kis alkudozás után 65.000 rúpiáért szállít minket a Togean-szigetek bejáratához. Mi tévők legyünk addig is, nézzük meg az útikönyvben ajánlott sznorkerlingezésre kiváló strandot! Azan nevű újdonsült szállodatulajdonos barátunk nem volt rest felajánlani sofőri szolgáltatásait és elvitt minket a partra. Én csobbantam a kis búvármaszkkal és pipával, Zsóka pedig a partról őrködött. Elég sok helyi volt és nem volt kedve bikinire vetkőzni. A dinamit-halászás sajnos megtette hatását itt is, mint oly sok helyen Indonéziában.  A korallok elég ramaty állapotban voltak, de rengeteg érdekes halat láttam így is. Délben vissza a szállásra, egy helyi warungban nasi goreng és "es teller" (zselével tuningolt, édes, gyümölcsös ital) ebédre. Úgy jól laktunk mint a duda kettőnkre számított 800 forintból.  A járművünk ugye 2-re lett megbeszélve, gyors vízkészlet feltöltés és vigyázzban állunk a hostel előtt várva a kocsit. Sokáig nem tart lelkesedésünk, 10 percen belül fekszünk az előtér szófáján és nagyokat diskurálunk Azannal. Fél 4 környékén halljuk a hívó dudaszót, táskát fel indulás Ampanába! Könnyes búcsút veszünk a Makassarnál klasszisokkal szimpatikusabb kisvárostól, a maga 200.000 lakosától, a világklasszis nasi gorengtől és legmosolygósabb szállodatulajdonos ismerősünktől.

Papíron 4-5 óra forgalomtól függően, a térképen 80 kilométernek látszó út. Tudjuk mire számíthatunk, próbálunk lelkiekben és zacskóban felkészülni a délutánra/estére. Szerencsénkre az az egysávos betoncsík nagyrészt a tengerpart mellett halad káprázatos panorámát nyújtva a naplementére (délután 6 felé sötétedik). Számos kisebb falun keresztülmegyünk, gyerekek fociznak, idősebbek vacsoráznak pálmafaerdők árnyékában a piroskékesnarancs napnyugtában. A Kijang jó átlagot megy, korom sötét van mikor 7 óra tájékán az egyik nagyobbacska településnél elkurjantja magát sofőrünk: "Ampana"! Nézünk nagyokat, hogy lehet az, hogy mi már itt??!! A 4 órából 3 lett, aminek nagyon örülünk és az előre kitervelt szállásra megyünk, melynek tőszomszédságából indulnak a hajók az egyik legnagyobb sziget egyik településére Bombára. Kivesszük az olcsóbbik szobát, majd kajavadászatra indulunk. A sötét beállta után sok kedvünk barangolni nincsen, pár száz méter után az egyik utcai árustól veszünk pár marhahúsgolyót, melyet szószba mártogatva habzsolunk be! :D Véres makaó kártyapartiba fullad az este, mely azóta rendszeres szabadidőtöltésünké vált. Aludni próbálunk, de a mellettünk lévő szobából 20 percenként női szopránban felcsendülő okádáshangoktól nem igazán sikerül. Ezt tetézi még a másik szomszédunk éjjel 3-kor történő karaoke bemutatója, de ezt unszolásomra abbahagyják. Reggel 6-kor ugyanezen társaság ébresztője elkezd csörögni, mire mi azonnal felébredünk. Miután jó 30 perc után sem képesek lenyomni az órát, kisurranok a tornácra és az ablakon belesve tapasztalom, hogy 6 db indonéz legény húzza a bőrt, mint Csipkerózsika 3 altató után. Nézek nagyokat, vakarom a fejem, de ez a mai napig sem tisztázott, hogy hogy a fenébe nem képesek az ezután még jó 20 percet zenélő ébresztőre felébredni. 6/0!!!!

Zsóka még pihen én addig átsurranok a kikötőbe megvenni a jegyeket. Ez gyorsan meg is van 10-kor indul a hajó meseországba. Visszatértemkor az egész karaokés pereputty kint reggelizik a szobáink előtti tornácon. Természetesen invitálásukra leülök hozzájuk, jókat beszélgetünk (teljesen normális jó fejek), majd miután Zsóka is végzett a készülődéssel ott hagyjuk zenés-hányásos menedékünket és kibontjuk vitorláinkat a szigetek felé....

a kedvencünké vált "es teller"

karaokés haverjaink balról jobbra ( a képen háttérben lévő 2 figuráról most nem emlékezünk meg): tisztázatlan foglalkozású, rendőr, óvóbácsi-oktató, óvóbácsi-nebuló; mindannyian ugyanazon motoros klub tagjai

ez itt a kert

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.